OLUTVERKKO – uutisia ja tietoa oluesta

Olut-Suomi – oluenystävän oma verkosto

Alkon uudistetussa Arkadian myymälässä on 3000 tuotetta – niistä yli 300 ”Beer Cornerissa”

leave a comment »

Beer Cornerissa on viileäkaappi pullollaan ikääntyessään paranevia oluita - ja tuoreolut sahtia. © Kuva: J.T. Laakso

Beer Cornerissa on viileäkaappi pullollaan ikääntyessään paranevia oluita – ja tuoreolut sahtia. © Kuva: J.T. Laakso

Suomen parhaana työpaikkana useita kertoja palkittu Alko kilpailee ylivoimaisesta asemastaan kuluttajien alkoholikanavana palvelulla ja laadulla. Kuukauden kestäneen uudistuksen jälkeen Alkon Arkadian myymälä avautuu huomenna perjantaina paitsi uudessa kuosissa myös entistäkin laajemmilla ja erikoistuneemmilla valikoimilla ja aktiivisella asiakaspalvelulla.

Täysin uusiin palvelumuotoihin asiakas törmää heti myymälän kassarivistön vieressä. Seinällä on päivittäin uudistuva lista harvinaisuuksista, joiden hankinta on rajoitettu 1-2 pulloon. Ensimmäisen päivän listauksessa näyttää olevan tusinan verran viski-, samppanja- ja viinierikoisuuksia, hinnat alle 200 €:sta noin 350 €:oon.

Alko valmistautuu marraskuussa alkavaan tuotteiden verkkomyyntiin. Noutopisteeseen voi totutella jo nyt uudistetussa myymälässä. © Kuva J.T. Laakso.

Alko valmistautuu marraskuussa alkavaan tuotteiden verkkomyyntiin. Noutopisteeseen voi totutella jo nyt uudistetussa myymälässä. © Kuva J.T. Laakso.

Alko valmistautuu myös aloittamaan marraskuussa verkkomyynnin. Näiden ostosten noutopiste on näkyvästi kassojen rinnalla.

Arkadian erikoisvalikoimien tuotteita voi tilata muihinkin myymlöihin. Palvelu maksaa 29 € (1 pullo), mutta pullohijnta laskee portaittain määrän kasvaessa: yli 20 pullon tilauksesta peritään lisämaksua 4,30 € / pullo.

Oluiden tuotemaailma on ”Beer Corner”

Kaksikerroksisen myymälän suunnittelun perusajatuksena vaikuttaa olevan tilan jakaminen erilaisiin torialueisiin, Alkon sanastossa ”tuotemaailmoihin”. Aiemmin tuttujen kuohuviini- ja samppanja-osastojen lisäksi myymälään on rakennettu omat tuotemaailmat oluille, viskeille ja alkoholittomille.

Myymälän opasteet ovat asiallisen selkeitä ja yleensä kahdella tai kolmella kielellä. Ainoa – omituinen – poikkeus on oluiden alue: sen nimi on yhdellä, ulkomaisella kielellä ”Beer Corner” , (joka tarkoittaa ’olutkulma’, ’ölhörnan’).

(Vrt. Kansainvälisyydellään ylpeilevä Helsingin yliopisto pitää keskustelevaa kahvilaa (A-oikeudet), jonka nimi on ensisijaisesti ”Tiedekulma Aleksi” (’Think Corner’, ’Tankehörnan’); osoite Aleksanterinkatu 7, Hki. Silti ulkomaalisetkin löytävät tiensä Tiedekulman tilaisuuksiin.)

Olutkulman seinämällä on ikääntyville oluille tarkoitettu viileäkaappi. Tosin belgialaisten ja amerikkalaisten herkkujen keskellä on myös yksi suomalainen tuote, Finlandia Sahti, jota missään nimessä ei sovi pitää ikääntyessään paranevana mallasjuomana. Sahti on nimenomaan tuoreolut, joka säilyy viileässä, mieluummin jopa kylmässä kaapissa paikallaan, liikuttelematta, maukkaana kolme neljä viikkoa. Eräästä pullossa löydettiin Parasta Ennen -päiväys vuodelle 2039!

* Lue: Alko laajentaa alkoholittomien tuotteiden valikoimaa.

Mainokset

Written by Toimittaja

01.09.2016 klo 20:35

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: